ZMIANY ŚRODOWISKA UCZENIA SIĘ WE WCZESNEJ EDUKACJI PODCZAS (I PO) PANDEMII – BADANIA, DIALOG, ROZWOJOWE ZASOBY I CODZIENNE PRAKTYKI.

KIELCE, 15-16 MAJA 2022 ROKU.

 

Organizator konferencji:

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Pedagogiki i Psychologii,

przy współpracy naukowej

Sekcji Edukacji Elementarnej KNP i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

 

Cele konferencji:

Celem konferencji jest podjęcie dyskursu z udziałem naukowców i praktyków w kontekście wyników badań prowadzonych w ramach Zespołu Edukacji Elementarnej (ZEE) z inicjatywy Sekcji Edukacji Elementarnej funkcjonującej przy KNP PAN, których efektem jest rozpoznanie/nazwanie dziecięcych, nauczycielskich i rodzicielskich doświadczeń podczas uczenia się zdalnego oraz wyjaśnienie/zinterpretowanie/zrozumienie doświadczeń badanych. Szerokie grono uczestników z różnych środowisk naukowych i edukacyjnych, w tym nauczycieli przedszkola i szkoły, sprzyjać będzie wymianie wiedzy, łączeniu efektów badań i praktyki edukacyjnej, rozpowszechnianiu sprawdzonych strategii i metod uczenia się zdalnego, a przede wszystkim upowszechnieniu idei innowacyjnego podejścia do edukacji zdalnej, uwzględniającego nie tylko najnowsze aplikacje i inne innowacyjne narzędzia IT, ale przede wszystkim różnego typu potrzeby dziecięce, potrzeby zawodowe nauczycieli oraz rodziców wspierających swoje dzieci w uczeniu się online.

Obrady będą koncentrować na następujących obszarach:

  • postrzeganie edukacji zdalnej, sposoby opisywania doświadczania uczenia się online;
  • koszty ponoszone przez dzieci, nauczycieli i rodziców w związku z edukacją zdalną;
  • szanse dla środowiska edukacyjnego, pojawiające się w związku z nauczaniem zdalnym (co można zachować z edukacji zdalnej na przyszłość?);
  • różnice na korzyść i niekorzyść uczenia się zdalnego zauważone przez badanych;
  • doświadczanie dzieciństwa, rodzicielstwa, bycia nauczycielem w warunkach pandemii.

Dyskusja prowadzona z uwzględnieniem wyników badań zespołu polskiego i badań prowadzonych w innych krajach, przede wszystkim z udziałem praktyków, pozwoli na zauważenie zarówno korzyści/szans/zysków z uczenia się zdalnego, ale także podejmie analizę kosztów i strat ponoszonych przez dzieci, rodziców i nauczycieli w tej sytuacji. Konferencja będzie stanowiła ważny wkład w budowanie płaszczyzny interdyscyplinarnego dialogu pomiędzy uczelnią wyższą, szkołą i przedszkolem jako instytucjami źródłowymi w upowszechnianiu zmiany sposobu bycia, myślenia i działania w zakresie edukacji w nowych warunkach.

 

KOMUNIKAT O KONFERENCJI

 

KOMUNIKAT NR 2

 

PROGRAM KONFERENCJI - SESJA PLENARNA

 

PROGRAM KONFERENCJI - OBRADY W SEKCJACH

 

SPRAWOZDANIE Z KONFERENCJI

 

Transmisja z konferencji dostępna jest na stronie:

 

 1   2  

3