MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA IX POLSKO-UKRAIŃSKIE/UKRAIŃSKO-POLSKIE FORUM NAUKOWE PT. DROGI I BEZDROŻA EDUKACJI W OKRESIE PANDEMII.
LUBLIN, 11-13 MAJA 2022 ROKU.
Organizator konferencji:
Instytut Pedagogiki Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marie Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z Narodową Akademią Nauk Pedagogicznych Ukrainy, Towarzystwem Pedagogicznym Polska-Ukraina i Akademią Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie.
Współorganizatorzy konferencji:
Narodowa Akademia Pedagogicznych Nauk Ukrainy, Pedagogiczne Towarzystwo Naukowe „Polska – Ukraina”, Pedagogiczne Towarzystwo Naukowe Polsko-Ukraińskie, Akademia Pedagogiki Specjalnej.
Cele konferencji
IX Polsko-Ukraińskie/Ukraińsko-Polskie Forum Naukowe pt. Drogi i bezdroża edukacji w okresie pandemii jest wydarzeniem zaplanowanym do realizacji zgodnie z umową o współpracy pomiędzy Komitetem Nauk Pedagogicznych PAN i Narodową Akademią Pedagogicznych Nauk Ukrainy, a także przy wsparciu Pedagogicznego Towarzystwa Naukowego „Polska – Ukraina”. Odbędzie się w dniach 11-13.05.2022 r. w Lublinie.
Problematyka IX Forum, dotycząca realizacji procesów edukacyjnych w szczególnych warunkach zdeterminowanych przez pandemię COVID – 19, jest zagadnieniem aktualnym i pozwoli na pojawienie się jednej z pierwszych refleksji naukowych (w ujęciu międzynarodowym) wskazującej niezbędne rozwiązania systemowe i dydaktyczne dotyczące organizacji i prowadzenia procesów edukacyjnych w różnych okresach nasilenia pandemicznego.
Podczas spotkania polskich i ukraińskich reprezentantów nauk o wychowaniu będą poruszane następujące zagadnienia:
- Prawne i organizacyjne podstawy edukacji w warunkach pandemii.
- Funkcjonowanie szkół i uczelni w okresie lockdownu.
- Problemy opieki nad dziećmi w okresie zdalnej edukacji.
- Możliwości i bariery edukacji dorosłych w systemie on-line.
- Edukacja on-line: doświadczenia i wnioski.
- Przygotowanie i praca nauczycieli w systemie zdalnego nauczania.
- Zakłócenia procesów socjalizacyjnych dzieci i młodzieży w sytuacji braku kontaktów rówieśniczych.
- Zagadnienia badawcze podejmowane przez pedagogów, a odnoszące się do edukacji realizowanej w warunkach.